Waar moet ik retourneren?

Elke retour doe je in een colora-winkel. Let wel, je kan enkel retourneren in de colora-winkel die je in het bestelproces hebt aangeduid voor 'dienst na verkoop'. Deze winkel vind je tevens terug in de e-mail met de bestelbevestiging die je kreeg.

Het leverdocument dat bij de bestelling zat, is altijd een geldig retourbewijs. Breng dat dus zeker mee. Voor een nog vlottere afhandeling kan je ook het standaard retourdocument invullen en meebrengen (niet verplicht).

Hoeveel tijd heb ik om te retourneren?

Elke retour dient te gebeuren binnen de 14 dagen na levering aan huis of afhaling in de winkel.

Ik heb zaken gekregen die ik niet heb besteld. Wat nu?

Kreeg je meer stuks geleverd dan je besteld hebt? Kreeg je andere zaken dan je eigenlijk besteld hebt? Breng deze dan zo snel mogelijk terug naar de colora-winkel die je in het bestelproces hebt aangeduid voor 'dienst na verkoop'. Deze winkel vind je tevens terug in de e-mail met de bestelbevestiging die je kreeg. Uiterlijk 14 dagen na levering of afhaling dien je deze producten terug te brengen.

Het leverdocument dat bij de bestelling zat, is altijd een geldig retourbewijs. Breng dat dus zeker mee. Voor een nog vlottere afhandeling kan je ook het standaard retourdocument (zie verder) invullen en meebrengen (niet verplicht). In de winkel zoeken we vervolgens naar een oplossing voor jouw situatie.

Ik heb teveel besteld. Wat nu?

Verifieer eerst en vooral of uw product voorkomt in de lijst met producten die niet voor retournering in aanmerking komen. Staat uw product niet in deze lijst, dan kan u het product compleet en in de originele staat retourneren indien dit binnen de 14 dagen na levering of afhaling gebeurt.

Retourneren dient te gebeuren in de colora-winkel die je hebt aangeduid in het bestelproces. Deze winkel vind je tevens terug in de e-mail met de bestelbevestiging die je kreeg.

Het leverdocument dat bij de bestelling zat, is altijd een geldig retourbewijs. Breng dat dus zeker mee. Voor een nog vlottere afhandeling kan je ook het standaard retourdocument (zie verder) invullen en meebrengen (niet verplicht). De door jou geretourneerde bestelling betalen we volledig terug. 

Uitzonderingen: Wat kan je niet retourneren?

A. Producten op maat

Producten op maat kunnen niet worden geretourneerd. Onder deze ‘producten op maat’ vallen 2 grote categorieën: aangekleurde verf en behang


  • Aangekleurde verf
    Aangekleurde potten verf kunnen niet worden geretourneerd. In onze mengmachines kunnen wij 68.000 verschillende kleuren mengen. Indien wij één van die 68.000 kleuren terug krijgen, moeten wij onredelijk veel moeite doen om een klant te vinden die exact datzelfde kleur wenst als jou. Vandaar dat aangekleurde potten verf niet worden terug genomen.
    Je herkent aangekleurde potten verf aan de extra witte sticker met kleurinformatie die op de pot wordt gekleefd na het mengen.

    Standaardkleuren (in de meeste gevallen wit) kunnen zonder problemen worden geretourneerd indien ze niet geopend zijn.
  • Behang met motief
    Het We are colour-behang dat wij verkopen op onze website is behang met motief. Dit behang wordt gedrukt in verschillende ‘baden’. Om de motieven perfect op elkaar te doen aansluiten is het belangrijk dat de rollen die je koopt uit hetzelfde ‘bad’ komen. Alleen zo kan een perfecte overeenstemming van de motieven worden gegarandeerd. Vandaar dat er ook een ‘badnummer’ op elke rol behang staat vermeld.
    Dit behang met badnummers kunnen wij niet terug nemen omdat het zeer moeilijk is om een losse fractie van een oud badnummer nog verkocht te krijgen.

    Vliesbehang zonder motief kan wel worden terug genomen indien het nog in de originele verpakking zit.

B. Producten die niet meer in de originele verpakking zitten

Producten die worden geretourneerd moeten wij opnieuw kunnen verkopen. Dit kan alleen als het product onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking zit. Hieronder enkele voorbeelden die een idee geven mbt wat kan en wat niet kan.

Retourdocument

DOWNLOAD het standaard retourdocument.

Weet echter dat het leveringsdocument (document dat bij de bestelling zit) ook altijd een geldig retourbewijs is. Heb je dat document nog, dan heb je dus geen retourdocument nodig.

Retourschema