Welkom terug in onze winkels vanaf 11 mei

Op woensdag 6 mei gaf de Veiligheidsraad definitief groen licht om onze winkels terug te openen vanaf maandag 11 mei.


Veiligheidsmaatregelen bij afhaling en bezoek in de winkel.

We zijn blij om je terug vanuit onze vertrouwde omgeving bij te staan met het juiste advies voor je verfklus. Hierbij stellen we jouw veiligheid en die van onze medewerkers voorop. Bedankt om de voorschriften nauwkeurig op te volgen:


We zetten nog even de mogelijkheden om verf te kopen en advies te krijgen op een rijtje:


Advies of aankoop in de winkel.

Respecteer de richtlijnen hierboven. Je wacht je beurt af in de wachtrij en wacht tot een medewerker je komt halen.


Advies via telefoon, e-mail of chat, aankoop in de webshop, afhalen in de winkel.

Krijg advies via telefoon, e-mail of chat en plaats je bestelling online.
Vanaf 10 mei activeren we op de webshop terug de optie 'afhalen in de winkel'. Bestel je vóór 14u (op een openingsdag van de winkel), dan kan je vanaf 14u de volgende openingsdag je bestelling in de winkel afhalen.

Je neemt plaats in een aparte (snellere) wachtrij, maar je beperkt je tot het afhalen van je bestelling. Er is jammer genoeg geen ruimte of tijd om extra vragen te stellen of een bijkomende aankoop te doen in de winkel.


Advies via telefoon, e-mail of chat, aankoop in de webshop met thuislevering.

Krijg advies via telefoon, e-mail of chat en plaats je bestelling online.
Kies je voor thuislevering, dan proberen wij je bestelling bij je thuis te leveren binnen de 2 à 3 werkdagen.

> Bestel je verfproducten online

  • Let op: Door het enorm hoge aantal bestellingen is het mogelijk dat je bestelling langer op zich laat wachten dan de gewoonlijke 2 à 3 werkdagen. Heb je je bestelling nog niet ontvangen na 3 werkdagen, gelieve dan pas contact op te nemen door een e-mail te sturen naar je winkel.

Andere diensten

Voor bepaalde diensten zoals machineverhuur, behangadvies in de winkel, kleuradvies aan huis of technisch advies aan huis starten sommige winkels heel geleidelijk weer op onder zeer strikte voorwaarden.

> Contacteer je colora-winkel voor meer info


Op zoek naar het juiste product?

Heb je advies nodig in jouw zoektocht naar het juiste product?

We helpen je de juiste verf en toebehoren vinden door je een aantal vragen te stellen. Doorloop de verfwijzer stap voor stap en vind de meest geschikte producten om aan de slag te gaan.

> Vind het juiste product

Heb je vragen?

Bekijk hier de meest gestelde vragen voor een snel antwoord.

Kan ik terecht in de colora winkels vanaf 11 mei?

Ja, dat kan. En graag zelfs. Weliswaar met jouw veiligheid en die van onze medewerkers voorop. Bedankt dus om de veiligheidsvoorschriften strikt te volgen. Kom alleen naar de winkel, wij laten maar 1 persoon per colora-medewerker toe in de winkel. Ontsmet verplicht je handen, draag bij voorkeur een mondmasker, behoud de 1,5 meter afstand en bestel elektronisch. Zo blijven we het veilig houden, voor iedereen. Ook bij het wachten vragen we om de nodige afstand en alle voorschriften te volgen.

Ik wil graag kleuradvies, kan dit?

Kleuradvies in de winkel is terug mogelijk bij opening van de winkels vanaf 11 mei. Kleuradvies aan huis wordt door sommige winkels heel geleidelijk opgestart. Contacteer jouw colora-winkel om te weten of kleuradvies aan huis al tot de mogelijkheden behoort, of niet. Indien wel, dan gebeuren deze kleuradviezen aan huis onder strikte voorwaarden.
Alternatieven voor kleuradvies in de winkel of aan huis? Probeer de kleuren uit op je eigen foto met behulp van de inkleurtool. En bestel een aantal kleuren via een kleurkaartje of een testpotje. Zo kan je de kleur foutloos waarnemen en het effect ervan inschatten in jouw ruimte. Voor meer eenvoudige vragen rond kleur kan je ook terecht op de online chatbox linksonder deze pagina, beschikbaar tijdens de week tussen 9u en 21u (op vrijdag t.e.m. 17u), op zaterdag tussen 9u en 21u en op zondag tussen 9u en 17u.

Ik wil graag een machine huren, kan dit?

Het verhuren van machines is gezien de strikte maatregelen zeer moeilijk te organiseren onder veilige omstandigheden. Contacteer jouw colora-winkel om te weten of machineverhuur vanaf 11 mei al tot de mogelijkheden behoort, of niet. Indien wel, respecteer dan de strikte voorwaarden die je doorkrijgt.

Kan ik ook voor behangpapier terug terecht in de winkel?

Vanaf 11 mei kan je in sommige winkels terug terecht voor behangpapier, maar we adviseren om je colora winkel vooraf te contacteren. De veiligheidsvoorschriften maken het namelijk moeilijk om je goed te begeleiden in de keuze van behangpapier. Uit ervaring weten we dat dit vaak veel tijd vraagt, en ook zeer moeilijk zal zijn binnen het maximum toegelaten tijdsbestek van 30 minuten in de winkel. Online kan je geen behangpapier bestellen, omdat het assortiment verschilt winkel per winkel.

Is mijn winkel geopend tijdens de normale openingsuren?

We willen vooral veilig opstarten. Uiteraard probeert iedere colora-winkel terug maximaal mogelijk bereikbaar te zijn. Veel colora-winkels leveren echter ook nog zelf webbestellingen uit, en het wordt nog organiseren voor iedereen. Mogelijk is jouw colora-winkel hierdoor beperkter bereikbaar dan voorheen. Check steeds de openingsuren of eventuele sluitingsdagen van jouw winkel voor je vertrekt.

Het lukt me niet om een bestelling te plaatsen via de webshop.

Vind je niet onmiddellijk een oplossing? Stel je vraag via de online chatbox linksonder deze pagina, beschikbaar tijdens de week tussen 9u en 21u (op vrijdag t.e.m. 17u), op zaterdag tussen 9u en 21u en op zondag tussen 9u en 17u. Een van onze medewerkers doet z'n uiterste best om je zo snel mogelijk doorheen de webshop te begeleiden.

Ik heb geen e-mail ontvangen waarin mijn bestelling is bevestigd. Wat nu?

Een bevestiging van je bestelling kan een tijdje op zich laten wachten, maar zou niet meer dan een half uurtje mogen duren. Zit de mail ook niet in je spam-folder en ben je zeker dat je geen fout e-mailadres hebt gebruikt, stuur dan een e-mail met jouw naam, voornaam, besteldatum en e-mailadres naar info@colora.be.

Kan ik de status van mijn bestelling raadplegen?

Bestelde je 3 werkdagen geleden en heb je je pakketje nog steeds niet ontvangen? Stuur een e-mail naar je winkel voor meer info over de status van je bestelling.

Ik heb een fout e-mailadres ingegeven tijdens mijn bestelling. Wat nu?

Je kan het e-mailadres bij je bestelling niet wijzigen. Wil je alsnog dat je e-mailadres wel correct wordt genoteerd in ons klantenbestand, stuur dan je naam, voornaam, besteldatum en e-mailadres via e-mail naar je winkel. Zij passen je e-mailadres aan.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kan je bestelling annuleren door contact op te nemen met de door jou geselecteerde colora-winkel, vermeld op je bestelbevestiging. Let op: je kan je bestelling enkel nog annuleren als deze nog niet klaargemaakt werd.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Vanaf 11 mei – bij opening van de winkels – kan je opnieuw retourneren. De retourtermijn van 14 dagen voor bestellingen ontvangen tussen 18 maart 2020 en 10 mei 2020 vat dan ook pas aan na het heropenen van de winkelpunten op 11 mei 2020. Hierbij gelden onze standaard retourvoorwaarden.

Ik vind mijn verfkleur niet terug in de webshop.

Praktisch alle verven kan je in alle kleuren bestellen. Vind je toch je kleur niet terug? Stuur dan een e-mail met jouw vraag naar de winkel in je buurt.

Mijn bon van de kleuradvies-actie vervalt op 19 april, klopt dit?

Heb je nog een bon voor 100% terugbetaling van je kleuradvies in het kader van onze meest recente actie, dan kan je deze nog verzilveren in de winkel t.e.m. 31 mei 2020. Voor deze actie werden de initiële voorwaarden "Boek je kleuradvies aan huis tussen 20 januari en 29 februari 2020 en krijg je kleuradvies 100% terugbetaald. Voor je kleur- en verfadvies aan huis betaal je € 90, maar dit bedrag krijg je 100% terugbetaald bij aankoop van min. € 300 verf vóór 19 april 2020.”, gewijzigd naar een einddatum van 31 mei 2020.

Ik vind het product dat ik zoek niet terug in de webshop.

Het zou kunnen dat het product dat je zoekt niet meer beschikbaar is of veranderd is van naam. Stel je vraag via de online chatbox linksonder deze pagina, beschikbaar tijdens de week tussen 9u en 21u (op vrijdag t.e.m. 17u), op zaterdag tussen 9u en 21u en op zondag tussen 9u en 17u. Een van onze medewerkers doet z'n uiterste best om je zo snel mogelijk doorheen de webshop te begeleiden.

Waarom vind ik geen behangpapier op de website?

Het assortiment behangpapier verschilt per winkel. Je kan online dus geen behangpapier bestellen. Vanaf 11 mei kan je in sommige winkels terug terecht voor behangpapier, maar we adviseren om je colora-winkel vooraf te contacteren. De veiligheidsvoorschriften maken het namelijk moeilijk om je goed te begeleiden in de keuze van behangpapier. Uit ervaring weten we dat dit vaak veel tijd vraagt, en ook zeer moeilijk zal zijn binnen het maximum toegelaten tijdsbestek van 30 minuten in de winkel.

Is het mogelijk om kleurwaaiers of behangboeken thuis te laten leveren?

Het via levering aan huis uitlenen van materiaal is geen bestaande service.

TOP